Danışmanların Dizi Mücadelesi // Milliyet // Özay Şendir // 26 Nisan 2017

Danışmanların Dizi Mücadelesi // Milliyet // Özay Şendir // 26 Nisan 2017

Hangi kamera çekebilir? Ancak hiçbir dizi, işin doğası gereği yaşananları tam olarak anlatmaya yetmiyor. Hakan Evrensel’in ‘Güneydoğu’dan Öyküler’ kitabında yazılanlar yıllardır aklımdan çıkmaz. Mesela Ankara’daki lojmanlarda babası Güneydoğu’da görevli olup da sokakta bisikleti bozulduğunda “Bir babamız yok ki, bisikletimi tamir etsin” diyen çocuğun sözlerini duyan ve evine geç gitme pahasına saatlerce o bisikleti tamir eden subayın hikayesi nasıl anlatılır?

Güneydoğu’da görev yapan o baba şehit oldu. Sonra ailenin şehit haberini alışı, lojmanda yanlış çalınan kapıya dair bilinen o kadar az şey var ki… “Bitti mi?” derseniz, bitmedi…

Havada yeterince uçmadığı için bir askerin bacağına saplanıp kalan fünye, o bacağı kesmek yerine kendisinin ve ekibinin hayatını tehlikeye atarak fünyeyi çıkaran cerrahı, hangi diziye nasıl monte edersiniz? Ya da oğullarının görev yaptığı bölgede çıkan çatışmada şehit haberleri olduğunu duyan, o gece telefonları bir kere çalıp kapanan anne ve babanın, tüm gece boyunca şehitlerin isimlerini öğrenmek için haber merkezlerini arayışlarını; bir başka gece tek bir telefonla acı haberi aldıklarında hissettiklerini hangi kamera çekebilir?

Ya da doğuma gelen bir kadın için “Eşi nerede, neden bu kadar ilgisiz?” diye düşünen hemşirenin, doğan bebeğin babasının o gece şehit olduğunu ve aynı hastanenin morguna kaldırıldığını öğrendiğinde ne hissettiği hangi dizide anlatılabilir?

‘İsimsizler’ ve ‘Söz’, bu coğrafyada yaşanan acıları ekrana taşımaya çalışan iki dizi. Seyrederken hiçbir sahnenin gerçek kadar acı olamayacağını unutmamak lazım…

/ Hakkında Yazılanlar

Share the Post